Leta i den här bloggen

lördag 31 mars 2012

För fem år sen...

...den här dagen, 31:a mars så träffades Pluto och jag första gången.


En månad tillsammans, vid majkasen sista april - 07. Jag 66 kilo, Pluto 64 (!). 


Vi hade träffats på nätet några dagar tidigare, pratat på telefon och chattat i timtal med webkamera till långt in på nätterna. Efter några dagar på mötesplatsen så träffades vi och det var det.


Dagen innan, den 30:e mars hade jag varit på kurs i Strömsholm och hade tidernas panikångest. Jag körde i 40 km/h dit, höll på att svimma vid ratten och var helt död. Vid skolbänken hade jag microsvimningar och vaknade när pannan var på väg ner i bänken, flera gånger. Det svartnade. Jag mådde så vansinnigt illa, hyperventilerade, sprang på toa... ja så när jag kom hem var jag helt slut. 


Pluto ringde och ville komma. Han bodde i Mora, 16.5 mil från mig. Jag sa att vi måste ge det en dag till, jag hade inga krafter. 


Men så kom han dagen efter. Första mötet. Jag hade tunnelseende, helt väck av nervositet men ändå kändes det som att vi redan kände varandra. Det var som att komma hem. 


Juli - 07. Jag och Fleka lu. Dubbla byxor och knappa 57 kilo. 




Fem år sen... jag kommer ihåg när det hade gått tre månader och det kändes som tre år. Nu har det gått fem år och det känns bara rätt. 


Vi har gått igenom mycket jävelskap. Jag utvecklade tidernas ätstörningar och svälte mig första året vi var ihop. 
Efter att ha varit ensam i elva år och så direkt in i ett förhållande med barn och allt möjligt så ballade mitt psyke ur. 


Från 86 kilo till 52 på ett halvår. Jo 86. 


Vassäran och jag på Halloween, oktober -07. Jag vägde 54 kilo. Vassäran.. ja no comments. 

Pluto sjönk in i en depression på hösten -07. Den hade egentligen legat och lurat innan vi träffades. Jag såg att han förtärdes på sitt jobb i Mora och allt som var runt honom. Vi hade från början sagt att han och hans äldsta dotter skulle flytta till mig så när Pluto sjönk så agerade jag flytblock och utan att äta så ordnade jag med boende och flytt, möbler, skola och allting. 

Pluto minns nästan ingenting av den här perioden. Han spelade tv-spel till tre på natten och sov hela dagarna. Jag fixade med allt annat. Vi åkte skytteltrafik mellan Mora och här med barn och pryttel. Gjorde allt för barnen på bekostnad av bådas våran hälsa. Men så är man ju...

Hur som helst så är jag glad för min Pluto och hurra för oss som firar fem år idag.