Leta i den här bloggen

torsdag 2 augusti 2012

Det kommer bakefter

"Bakefter". Så säger man här. Man ska ha lite efterrätt "bakefter" maten. Eller kaffe bakefter. Man har vagn bakefter bilen och för all del så är det nån sen jävel som kommer bakefter. 


Här är det känslor som kommer bakefter. Jag känner mig helt slut. Slut i huvudet och slut i kroppen. Det är som att jag skulle ha suttit i sträckbänk i två år och nu släppts lös och lemmarna bär mig inte utan jag rinner ner som en amöba mellan spjälorna i träet.


Nu när bromsarna har sin gyllene era så här även deras vasaller myggen strömmat in från flankerna. Jag tror att de tänker sig en fullskalig invasion innan helgen. Fy fan säger jag vilket helvetesår det här har varit väder- och ohyrewise. 


Hela dagarna kretsar kring att skydda hästarna. 

Inga mygg

Dessutom har jag målat matrummet i "latte". Shoot me. Nu är det bara zink-bläckfiskläpparna som fattas. Och urringningen. Naglarna har jag nog men de är inte målade eller rakt avklipppta. Jag har köpt fyra ljuslyktor också i matchande färg för nio kronor stycket. 


"Matrummet". Ni vet ungefär som ett utedass blir ett "spa" men i alla fall.