Leta i den här bloggen

söndag 16 september 2012

Söndagsjöns

Kokande olja i ådrorna. Så känns det. Gift och taggtråd som skaver i lederna, benen värker, alltså skelettet. Höfterna, pannbenet, jävulen och andra onämnbara ställen. 

Till och med håret gör ont.  

Jag har närt en pirat vid min dator

Nu gör kalopsen sig själv och igår bakade jag en kaka igen. Om jag inte lägger av nu så kommer det här att bli en dålig vana. Två kakor på en vecka - tsss... 


I alla fall var det en choklad/kaffekaka med smält blockchoklad på. Förbannat god och även den får Pluto ta med till jobbet. 


Det går inte åt här hemma. 


Jag vill mest bara sova annars. Slut, trött och öm. Jag skulle vilja ha svamp men jag orkar inte ut i skogen. Då är det illa. 


Tänk när det är påsk igen. Apropå ingenting. Ägg, dun och god mat. 


Tranor, svanar och tussilago. 


Jag längtar förbi den här långa mörka, kalla, helvetesvintern med snöblåst och jävelskap. Jag längtar till ljusa kvällar, svala stråk i luften och en annan känsla i hela tillvaron. En hoppfull "före" känsla där man vet att även om det är kallt eller eländigt så är man på väg mot vitsippor och tofsvipor på åkrarna, kanadagäss och gäddnapp. 


Man kan se för varje dag, att det blir ljusare längre på kvällen och tidigare på morgonen. 


Den var för kort i år, sommaren. 


Det var ingen sommar. 


Uff.