Leta i den här bloggen

lördag 15 september 2012

Tangerat rekord

10.40. 

Så länge har inte jag sovit sen sist jag hade avlösning i stallet. Det är ovanligt men jag känner mig inte frisk heller. Sjuk ren av. Halvlöjlig förkylning och småfebrig. 

Subfebril. 

Men tro fan att man ändå far omkring, är uppe, nere, inna och uta i köppäbä.
Vi har varit i skogen och somliga har plockat bär, andra svamp och vissa (!) har enbart dummat ut sig.

Ståle i mammas oprationshuva mot ohyra

Vassäran, Mimmi och jag diskuterade betydelsen av att kunna alla i "Barba" - familjen. Jag sa till Pluto bara i förra veckan, jag skrev det till och med i bloggen, att det var sån kunskap man ska ha. 

Barbastark, Barbala och den lite undanskymde Barbaflink. Nej det tyckte han. Jaha, jaha, vad kom inte som fråga på "Vem vet mest" om inte "vad heter den röde i Barbafamiljen?"

Say no more. 

Vassäran och Pivert

I övrigt spekulerade Ståle och jag i varför trolljägargubben bara går iväg på slutet i filmen "Troljägaren" och andra viktigheter. 

Farsan

Ni hör ju själva. 

Helbrägdagörning professional.