Leta i den här bloggen

onsdag 19 september 2012

Skräckgubbar och TV

Vem blir inte galen av TV? 

Igår var det "Min sanning" igen med Robert Aschberg den här gången. Cecilia Bodström sätter eld på sig själv och de obekväma fåtöljerna genom att alstra tillräckligt med statisk elektricitet för att skapa 70 åskväder och en rejäl eldsvåda genom att gnida sig fram och tillbaka, åla och vränga sig. 

Vad är det med människan? Hon sitter inte still en sekund. De gängliga benen flyger upp värre än den värsta yoga-gubbe och hon snurrar och vimsar på stolen så man blir fullständigt tokig. 

Och så "Djursjukhuset" på trean... en annan som är intresserad av djur och sjukdomar, jag tittar gärna på det. Men då är det så där mainstream överslätat förenklat så man blir frustrerad. Ingen djupare information, inga förklaringar, ingen uppföljning utan det är nästan som nåt slags hjärnbefriat barnprogram som ska passa alla och helst bara enkla Kalle. 


BAH!

De enda program jag ville se började klockan nio men vi orkade inte vara uppe... ha ha. Pensionärsparet. Mormor är fan uppe senare än vad jag är. 

Gud vare Play och internet. 

Idag skulle jag ha klippt löv men det är för blött. Fast den verkliga anledningen är väl att gräsklipparen inte fungerar. 


Och nu börjar det dra ihop sig. Det ska byggas skräckgubbar och skrivas spökberättelser bara så ni vet det.