Leta i den här bloggen

torsdag 23 september 2010

Fluginlägg



Bilden: Houdini. 

Pappa har hjälpt mig i stallet tack och pris. Om jag jobbar sakta så kan jag göra vissa grejer men jag kan inte bära och lyfta. Det är ju inte så lätt att mocka då direkt. 


Bilden: Undrar om högen med äpplen utanför hagen hade nå’t med rymningen att göra?

Hon fick sig nyss en stöt nyss såg jag. Nu går hon runt i mitten av hagen och sparkar åt ingenting. Ja så går det. 

Vad är det idag då? Värdelös piss-torsdag. Det roligaste man kan hitta på är väl att göra pannkaka med välkända efterräkningar. Torsdagsferre professional. 

Hade jag legat inne med cash så hade jag blåst in till Bolaget och köpt Selvarossa och cider till helgen. Men det skiter sig nog storartat med dricka’t. Mat prioriteras tydligen före alkohol. BÖH!


Bilden: Måste jag gå in?

Flugornas tid är här. 

De tjocka galna höstflugornas tid, de som flyger rätt in i ljus och dör bara man viftar åt dem. Blä. Och så de små sega höstflugorna som gömmer sig här och där och som börjar se rätt luggslitna ut. 

Sen har vi de aggressiva idiot-takflugorna med kropp av kevlar som man kan släppa ett lexikon på utan att det bekommer dem nämnvärt. Det är de som flyger med skallen mot taket som att de försöker skalla sig ut och slår man efter dem så ökar de upp hastigheten 10 gånger. 

Jag hatar flugor, de är en Jävulens produkt. 

Tänk de gröna köttflugorna eller de små listiga illvilliga älg- eller lusflugorna…. GAAAAAHHHH jag kan inte ens prata om dem. 

Millan, du vet vad jag talar om!

Fruktflugor, bananflugor, blomflugor.. som små virriga dammkorn framför ansiktet på en, helt OMÖJLIGA att ha ihjäl. 

Sen har vi knottflugor som gärna håller sig runt hästar och i lera, de är lite större än knott och flyger målmedvetet rätt in i ögonen på allt som rör sig. 

Nej jag fick kryllskräck av det här. Varför skulle jag skriva om flugor för.