Leta i den här bloggen

måndag 27 september 2010

Cykelverkstad och trädgårdsblogg







Bilden: Höststädning eller vad man nu ska säga.

Skämt-VC. 

Pluto ringde upp och fick vänta på att DE ringer upp. Ja ja, de ringer och han säger att han har problem med skallen och att han haft det en längre tid, att det blivit värre, alltså oftare och att han har ont även idag. Vanliga tabletter med Paracetamol, Acetylsalicylsyra eller Ibumetin hjälper inte nämnvärt. 

”Det finns inga tider”

Vaddå, de närmaste 100 åren? Dessutom fanns inte hans journaler på plats efter bytet av vårdcentral utan det fick han själv ringa och be att de skulle skickas över och så skulle han återkomma ”om några dagar”. 

Ogjort ärende. 

”Du har inte bihåleinflammation?”

”Jo för fan, jag har haft det i över tre år. Tur du sa det. Jag köper Kåvve på svarta marknaden. Gå tillbaka till fikat du. Jag bara skojade som ringde till er!”

Cykelverkstad utan en skruvmejsel ens. Nu får vi ”vänta några dagar” och ringa igen då. De sa att han fick söka på akuten om det blev besvärligt. 

HA HA HA HA HA!!

Komma till akuten med skallvärk. Då blev de nog förbannade på akuten. Dessutom skulle man aldrig få komma in för prioriteringen där är nog inte;
1. Skallvärk
2. Sticka i fingret
3. Brutet ben



Jag har klippt löv och gräs mellan löven med gräsklipparen.


Och rensat brännässlor i örtrabatten. Jag tror det behövdes. Mångubben är som vanligt ute försent så jag har fortfarande inte klippt ned örterna och lagt dem på tork. Jo Lavendeln. 

Jag blir galen (!) om jag inte har en te-arsenal av Citrontimjan, Pepparmynta och Salvia att tillgå i vinter. 



Bilden: Hrrrm…, örtrabatten då. Jag kan inte ge mig till att kalla den för örtträdgård för det är det då tusan inte. 

Pappa klyver ved, Pluto har pallrat sig till jobbet med hjälp av en dekokt av medikamenter och jag ska ut och blåsa bort innan jag belägrar mig här vid dator’n igen. 

Jag mår som en skopa skit. 

Och i natt vaknade jag 03.02