Leta i den här bloggen

onsdag 22 september 2010

Äckligt och blandat




Solen lyser varmt på septemberkallt löv
dess guldbeströdda dagar är räknade
för var frostnatt
för var vind
för var dag
Solen lyser gyllene på hukande timotej
dess  sommargröna färg bleknar nu
för var månbelyst natt
för vart regn

för var smärtsam stund
I oåterkallerlig höst
skänker vårens längtan tröst


Bilden: Valresultatet i min kommun för den som är intresserad.

Kattjävlar, hästjävlar, skit, piss och jävelskap. Nu åker de undan… vi blir galna. I morse var det skit precis överallt. Inte av de små, nä det är nå’n stor katt som har fel i magen… med känt resultat. 

Och så står jag med den här ryggfan (som för övrigt är lite bättre) och torkar skit, innan jag ens fått kaffe… jaha då har den Loostigaste pressat ut sig ur matfållan och stod på andra sidan tråden för det var för lätt att stå på rätt sida att äta. 

På med stövlarna (pappas 7 kilos) och älgar ner, lagar tråd, jagar in hästfan men stänger bara den översta grindtråden för jag ska skynda mig – ja då smiter hon igen innan jag är färdig! Gissa om jag jagade in henne igen under eder värre än Satan själv. 

Nu har jag suttit här vid datorn och kokat en bra stund men dessförinnan var jag så arg att jag inte ens kom mig för. Jag satt och stirrade rätt ut innan jag sjönk ner i ”Vrakgubben”.