Leta i den här bloggen

lördag 5 januari 2013

Kallt-slottet-revir

Så kliver man upp och det är tusen grader kallt. Tio i alla fall. BAH! Jag trodde det skulle slå igen i natt. Där blev man snuvad. 


Idag är det Lill-Babs dag på Stjärnorna på slottet. Jag misstänker att det blir till att se det på play istället. Pluto orkar nog inte med det där. 

Det är ju knappt så jag orkar med det men jag tycker ändå det är för intressant för att låta bli. Jag tror nog hon har haft det svårt som fan emellanåt. Särskilt med nån karl. Det kommer nog att komma upp idag. 

Loffe visade oväntade sidor

När Loffe, Gardell, Staffan Scheja, Christina Schollin och Kerstin Dellert var på slottet så blev det ju ett himla rabalder när Gardell vägrade spela fiol. 
Jag förstår honom. Den där lärarinnan trampade in på det personliga reviret utan prut när hon skulle undervisa enligt den gamla skolans stil. Jag förstår inte varför det blev sånt liv om det. 

Jag har också ett stort personligt revir. Jag har svårt när folk kommer nära och jag har mycket svårt för kramar. Ta i hand kan jag göra. Hårt. 

Stå på affären med någon som flåsar en i nacken när man kommer till kassan är rena mardrömmen. Helst vill jag ha flera meter runt mig som är fritt från folk. 

Det är lite småsvårt.