Leta i den här bloggen

måndag 28 oktober 2013

Om jag hade nåt att säga




Ja då skulle jag skulle jag ha skrivit det här. Då skulle jag verkligen lagt ut texten och vräkt på med alla möjliga sätt att säga det jag ville ha sagt, på pränt, svart på vitt, text i rutan. 

Jag är en sån där som tycker det är värdelöst att skriva nåt bara för att. Det ska vara mening med det man skriver. Man ska ha nåt att säga. Inte bara nåt blaj på kvällskvisten bara för sakens skull. Nej riktiga grejer, handfast, med poäng. tryck och massa.

Inget ordbajseri, inga långa haranger som egentligen hör hemma inne i skallen och inte i skrift. Framför allt inte i sociala medier. 

Substans. Det är A och O. 

Har man inget att säga så ska man hålla käften. Hålla tand för tunga. Inte välla ut värdelös dynga för att man vill vräka på med sitt löjl som om nån annan hade glädje av det. 

Nej så det säger jag bara, inget tomt pladder, inga lösa ändar och en massa bokstäver till ingen nytta. Mening och poäng ska det vara. Annars är det ingen vits. Att läsa. Eller skriva. Eller... ja. Ni fattar. 

Äh...