Leta i den här bloggen

lördag 18 maj 2013

Hin Håles Hörna

Vänd dig med förtroende till mig. Inga problem är för små, eller för stora heller för den delen. Jag lovar inte att jag kan hjälpa dig och jag lovar inte heller att jag inte kommer att föra informationen vidare. Tvärtom kan jag nog garantera att jag kommer att göra spe både av dig och det jock du kommer med. Men ändock hoppas jag att du skriver till mig med dina undringar och jag ska verkligen se över din ski... eller dina frågor med största intresse. 

Den Lede himself



Hej Håle!
Jag börjar tro att du tagit mitt liv i besittning. Om det inte är du måste det vara nån SOM du. Typ nån minister vi har. Alla har galnat ur, ingen har skallen i behåll. Rim och reson, folkvett och sunt förnuft är egenskaper som tydligen hör forntiden till. Nu gäller det att vara så totalt utflippad, högljudd, vrängd och galen som möjligt. Folk som gick på syra på 70-talet kallade det för "far out". Det uttrycket är numera att jämföra med "som folk är mest". Är det här en epedemi eller blir det bättre? Annars börjar jag på allvar fundera på att skaffa mig ett fort på en ö och en kraftig ballista. 

Armageddon

Bästa Armageddon
Du var nåt på spåren när du började tala om att det var nån SOM jag. Harkel...
Hin Håle


Tjääna!
Varför fick jag ingen gös idag? Och varför skulle det nödvändigtvis komma ett jävla åskväder igår när jag precis satt mig på strandkanten för att meta abborre så jag fick springa genom skogen till bilen? 

Bästa Tjääna
Du fick tre gäddor i alla fall. Om du suttit kvar har du kunnat griljera fisken direkt i blixtarna. Men du var för skraj förstås. Chickenfiskare ska ingen fisk ha. 
Hin Håle



Ärade Lede
Jämt när jag sitter och äter vid TV:n så kommer det reklam om fotvårtor, nagelsvamp, finnar, plack och annat äckligt helvete. Jag blir galen. 
Reklamhataren

Bästa Reklamhataren
Om du verkligen vore galen så skulle du inte reta dig på det här. Och sluta ät framför TV:n.
Hin Håle