Leta i den här bloggen

lördag 9 oktober 2010

Lyxgnäll, 02.58 och galla



Bilden: Bäsingen igår.

Jag mår illaaaaaaa. 

Ont i magen, ont överallt, kan inte sova, kan inte sovaaaaa och så kan jag inte sova. 

För mycket jobb, för lite pengar.

Jag har hört att de har bakåtgängade vev-persar man kan sätta i ryggen som gör att man varvar ner. 

Jag menar jag har ju själv satt mig här.


Jag har ju valt att leva i det här ekorrhjulet.


Dum i huve’ skaffar på sig djur och ser sen till att bli sjuk så jag bara får in korvören så allt blir mycket jobbigare och jag går på knäna av jobb och ekonomi from Hell. 

Nej en så’n där nervarvar-grej vill jag ha. 

Och en spyhink. 

Just ja, jag vaknade 02.58 i natt. 

En av gångerna i alla fall.



Bilden: Kotlettrad uppskivad och klyftpotatis med vitlök, lök, smör och salt.


Bilden: Ja i ugnen då. Sekunden innan tappade jag ner hela formen från valsen. Och jag skulle haft persilja på men jag iddes inte gå ut i landet. 

Vi har skrapat oss upp till tipsextra och affären efter den sedvanliga stalltjänstgöringen. 

Jag var så trött så jag trodde jag skulle förvandlas till gelé och rinna ner i dagvattenbrunnarna på parkeringen till affären. 

Affären har för övrigt den mest ogenomtänkta och bakvända planlösning jag nå’nsin sett. 

Brödet först – of course – så det ska bli till mos och smulor när man väller ner mjölklitrar, ketchup, konserver och annat blaj över. 

Sen är det flera chikaner av kartonger, hyllor, vagnar och bjäffs så man inte tar sig fram, kärringar med rollatorer (inget ont om dem) men hamnar man bakom dem i en korridor av varor så hör det fan till att ta sig förbi. 

Sen har vi de som studerar en vara på ena sidans hyllrad medan de välter allt i hyllan bakom sig med arslet. 

Försök kom förbi dem med en korg!

Och så finnradio på det. 

Inget ont om finnarna men jag pallar inte; ”EDOKKSIHOLLAYYYDIKSE PÄÄÄRIVERÄSSTA HOLOSTAAA VOJKI O SÄLAPIKOTTA!!!”"” På högsta volym i öronen när jag handlar. 
 
Jag pallar inte skrikande ungar eller kids med vrålande mp3 heller. 

Eller tjafsiga P3 program med; JAEELLEHUUUUR, ASSÅ, MENGREJENÄSÅHÄRATT VAHETER ABSOLUUUUT ABSOLUUUT ELLEHUUUUR, AMENLYSSNA AMENLYSSNA GREJENVASÅHÄR…!!”

Nej fy för fan i helvetet för folk. 



Bilden: Rödvinsås, bearnaisesås, champinjoner och så det där förbannade vitlöksbrödet. Jag fick knappt i mig det här. Inte vinet heller. Inte har jag kunnat äta EN ENDA glass heller. 

Dra åt fan.