Leta i den här bloggen

söndag 10 oktober 2010

Mat- (clownfejs) bloggen



Bilden: Det var en stadig bit. Över två kilo. 


Bilden: Pluto fiskrensare. 


Bilden: Jag sköljde bort det värsta på fisken med slangen ute. Sen på med massa salt, lök, citron och dill inuti och utanpå. Smör och rapsolja och så in i nedre delen av ugnen i 1 timme och en kvart strax under 200 grader. Efter 20 minuter hade jag folie på så den skulle bli saftigare.Gräddfil med rödlök och dill i skålen.



Bilden: Kokpotatis och färdig fisk. Jag hade kunnat släpa fram de där förbannade vitlöksbröden som jag har hur många paket som helst av men nu fick det vara nog. 

Ja nu har vi väl ätit i alla fall. 

Pluto åker skytteltrafik till jobbet och mamma, Vassäran, Pivert och Ståle plockar lingon eller svamp eller nå’t. Jag orkade inte även om jag hade velat. 


Bilden: Pivert med sin enda tand som han gör allt han kan med. 


Bilden: Vassäran, Ståle och Pivert. 

Magen känns som en upp-pumpad medicinboll men jag ska ändå tvinga i mig glass.

Det var väl fan om man inte skulle kunna äta glass när man har köpt den. 

Det här inlägget hade lika gärna kunnat bli en tung och svår dikt men jag orkar inte ens med det. 

 Men var jag än vänder blicken så kommer ord upp i skallen. 

Fraser och meningar.
 
Och en önskan alldeles för stor.