Leta i den här bloggen

fredag 7 december 2012

Toxoplasma i hjärnan

Se nyhetsklippet HÄR

Jag som torkat så mycket kattskit. =D Men jag steker kött som fan. Är det minsta rosa så äter jag inte. 

Skämt å sido... nu är det för mycket igen. 

Julbord i morgon, och på söndag ska vi åka till Mora för jag ska gå kurs måndag och tisdag i Rättvik. Fortbildningskurs för ridinstruktörer. 

Bättre att åka fyra mil än tolv, enkel resa. 

Det är nu det kör ihop sig i min skalle. Jag kan inte hålla isär vad som händer vilken dag. Stressen är total. Det blir som att julbordet blir idag och att kursen är samtidigt och att allt bara är en enda röra av skräck. 

Så här blir det jämt när jag har någon eller några saker på agendan. Blockad professional. 

Jag ska framför allt försöka klara av att visa mig bland folk i nåt som ska likna finkläder, om jag nu får på mig dem, och lyckas äta också. På julbordet alltså.

På kursen ska jag försöka hålla nerverna i schack och insupa kunskapernas skattkista. Förra året åkte jag ju fram och tillbaka till Vansbro två dagar i sträck så då kan jag väl fixa det här. 

Och det är just när jag tycker att "det här kan jag väl för fan fixa" som jag brukar rasa ihop i en ångestdarrande hög. 

Men jag får väl göra det då. Jag ska dit i alla fall.