Leta i den här bloggen

torsdag 27 december 2012

Det kommer efter

Trött som en gris, läskas till mods - och så kan man ändå inte sova. 

Jag har legat 2½ dm ovanför madrassen och vaknat varannan sekund. Fantastiskt härligt. Drömmar som hämtade ur David Lynch' värsta hopkok och när klockan ringde så hade jag "Tänd ett ljus" i huvudet som gick runt runt som en jukebox på repeat. 

Den låten i sig, och kläderna i videon, kan ju frambringa psykoser värda namnet. 


Innan vi åkte till Mora så hängde vi upp 500 talgbollar här. Nu har ekorrarna plockat ned de flesta. Ja di ska väl äta de med sa Långben. 

Idag måste vi handla. En prövning som heter duga. För det första ser jag så jävlig ut så jag kan inte visa mig ute. 

Det får bli en mössa över alltihop. Helst en rånarluva men det kan nog missuppfattas. Sen ska man ju som bekant äta nånting. Och det betyder laga mat. Efter stallet och handlingen så blir det en oöverstiglig uppgift. 

Som Berglin sa: "Varje dag man inte köper pizza är en seger".