Leta i den här bloggen

söndag 30 december 2012

Spik i huve't och stjärnor

Foglossning i skallen på grund av ihållande hosta, huvudvärk och sen som grädde på moset - en spikjävel in i tinningen. ja det känns så i alla fall. Eller ett spett. In genom skuldran och ut genom ögat. 

Jag har tillbringat vargtimmen, morgonen och förmiddagen med att hålla i huvudet och hitta på olika åtgärder för att stå ut. Bli av med smärtan. 

Hu vale. 



Och jag som ulvat om Stjärnorna på slottet... tror ni jag kom ihåg att se det igår? Nä! Americas funniest homevideos, skallbensvärk och TV-spel, sen var den lördagskvällen all. 

Jag har sett det nu i alla fall och Claes Malmbergs dag/program blev nog som jag hade trott. Han var ocensurerad och rakt på. Mänsklig. Det var ett uppsluppet gäng det här. En bra kombination av människor på slottet. 
Om man jämför med skräckexemplet med Peter Harryson, Maud Adams, Sven-Bertil Taube och Börje Ahlstedt... herregud.

Det grämer mig att jag inte såg Peter Stormare och C:O ordentligt när de var på slottet. Magnus Härenstam, Arja Saajomaa, Jan Malmsjö och hon Hollywoodskan vad hon nu heter. 


Det kanske finns att köpa?