Leta i den här bloggen

söndag 9 december 2012

Inlagd som en sill - ett inlägg om sill

Det börjar ge sig sakta. Det släpper bit för bit, men händerna skakar och huvudet brusar. Och spränger. Ångestpåslag professional. 

Jag vaknade 3.33. Då var jävulen lös. Som han brukar vara när det är 3:or och 6:or inblandade. Hann lagom ner på huset och upp till klockan 3.36. Tänderna har gått som en stenkross i natt varvid tinningarna och hela huvudet smärtar å det grövsta. 

Och nerverna... löper amok bara för att jag ska på kurs. Om man bara kunde få slappna av nån gång. Ta saker med ro. 

Julbordet gick bra igår. Jag mådde bra hela dagen och hela kvällen. Ingen skallvärk, ingen skräck. Jag kunde äta skapligt och jag körde dit och hem med täckbyxor utanpå nylonstrumpbyxorna utan att vränga mig. Nog för att magen var som en ömmande ballong men what's new?

Före julbordet, med skräcken innanför pannbenet och skallarna runt halsen. 

Vi såg "Snowroller" när vi kom hem. En stämningsstabiliserare. Jag somnade av mig själv och trodde att jag skulle få en skön natt. HA! 

Idag åker vi till Mora. Sen blir det kurs för mig måndag och tisdag. Jag ska först ta mig till Mora så tar jag det som det kommer. Inbillar jag mig. 

Mamma och pappa håller ställningarna här. Och det är då fan att det ska bli så jävla kallt bara för att man ska åka bort. 

BAH!