Leta i den här bloggen

tisdag 4 december 2012

Dravel

Gud vare gamman och tack för nu är det -14.8 och snö. 

I går kväll och natt var det lite värre. 


Ja jag vet att jag tjatar om kylan och väller ut bilder på termometerjäveln men jag hatar den här kylan så in i helsike. Jag hatar vad den gör med mig. Jag blir så rädd och nervös. Allt blir så svårt och otäckt när det är kallt. 

Hästarna  måste ha att tugga på för att hålla värmen och då måste de få i sig vätska i förhållande till mängden mat osv och eftersom vatten som bekant fryser så blir det ett jäkla springande med vatten. 

"Ett ständigt rännande av osynliga" som Prästen i Borgvattnet sa. 

Och apropå det andliga, vi tittar ju på "Den andra sidan" varje måndag. Men alltså, whats the deal med de medverkande? Alla, inte bara medierna,  är så otroligt sminkade så man baxnar. 

Vissa har lösögonfransar stora som häxkvastar, illa ditsatta dessutom,  och är mer målade än vad självaste Montazami är på en galakväll. 

Ser folk ut så där? Ja jag måste fråga eftersom jag inte är ut bland folk så mycket. Själv skulle jag inte kunna ha en bråkdel av det där sminket. Det kliar på mig av läppstift bara. Det är ju klart att det är roligt att sminka sig, men omaket att tvätta av eländet gör att jag drar mig. 

Om jag ska ha smink nån dag så får jag förbereda mig hela veckan med smörjning professional annars blir irritationen för stor.

Nu när det är så här kallt så nöter mössa och halsduk hål på mitt ansikte så kortisontuben går varm. Det kliar, sticker och uslas. 

Tur man dväljs bland djuren. De är inte så nogräknade vad utseende anbelangar. 

I morse