Leta i den här bloggen

tisdag 25 december 2012

Ingenting är heligt

Mellandagsrean börjar numera på julafton. De kunde ju kalla den för "julrean" eftersom det är precis vad det är. 

Utan att lägga några religiösa värderingar i det men FÖRR var det ju så att juldag och annandag var helgdagar. Och vad man än tycker om det så gav det ändå legitimitet till vila. Ta det lugnt eventuellt. Varva ned. 

Nu ska man upp klockan åtta på juldagen för att göra sig lusblack på rean. Hets hets hets. 


Idag är allting tillgängligt hela tiden i princip. Vi själva är till och med tillgängliga när vi sitter på huset om man glömt lägga ifrån sig mobilen innan man kliver in i fristaden. En gång blev jag uppringd av en instans när jag satt där och jag låtsades till och med anteckna fast jag varken hade papper eller penna. 

Jag tror ekot avslöjade mig. 

Man behöver inte vänta på nånting, man kan se program i förväg eller efteråt på play eller youtube, man behöver inte vänta på reprisen eller avsätta tid för att bänka sig vid exempelvis Kalle för det kan man se ändå. 

Affärerna säljer julgrejer i oktober och sätter upp skyltar med God Jul innan Halloween. 

Äh!