Leta i den här bloggen

torsdag 6 december 2012

This empty place

Jag trodde huset skulle storma bort i natt. Jag vaknade hela tiden av dånet av vinden. Det lät som åska. 

Det är som hela jorden gör uppror. Överallt är det kaos. Inte en lugn stund. Undrar när man får sova en hel natt utan att vakna med skräck? 

Det här wears me out som det heter. Tröttar ut mig. Psykisk anspänning och hårt kroppsarbete. Jag är som död i kroppen. Huvudet ska vi inte tala om. 

Om inte Gubben hjälpte mig med stallet nu om dagarna så vet jag inte hur tusan det skulle gå. 

Jag skulle behöva halsa en flaska Kan-Jang varje morgon och mortla Echinaforce på filen. Som att det skulle hjälpa men med placebo kan man komma långt sa Långben. 

Det enda som skulle hända var väl att det skulle gå hål på magen, mer än vanligt. 


Idag är jag helt dränerad. Slut. Handlingsförlamad. Väck. Jag orkar inte göra nånting. Jag har inte ens tänt några lampor nu när det börjar skymma. Och jag har inte eldat. Jag sitter här vid el-elementet som lär ge mig en elräkning från helvetet. 

Nu är det inte roligt.

Inte alls.