Leta i den här bloggen

onsdag 28 november 2012

Urlack på julklapp

Ja som ni kanske förstår så äts det lasagne i parti och minut. Papphammar som kommit för att hjälpa mig i stallet fick med sig en gigantisk portion. 

Ja idag är det väl ett jävla heavy metalväder. 

Och som pris för att vi blåste till Gävle igår på hästföretagarträff så fick vi både höra på konstant barnskrik, hyscha på vuxet folk och inte höra vad nån sa. 

Jag trodde det var elementärt att knipa igen när någon ska hålla föredrag. Det fick då åtminstone jag lära mig i skolan även om jag inte praktiserade det då. Men nu... vuxna människor som inte heller kan klockan, inte kan smyga och som inte kan stänga av mobilen. 

Äh!


Fuck off - I'm the shadow!

Jag blir besviken på folk. Var har hänsynen blivit av? Vanligt folkvett? Jag får en känsla av allmän slapphet, en mentalitet av att man skiter i andra, gör som man vill, vräker sig och går loss men om nån protesterar... oj oj oj då jävlar. 

"VEM har mage att klaga på MEEEJ att jag inte får bete mig som jag behagar?"
 Fy skäms att säga till om folk går över gränsen, går förbi bestämmelser, går förbi lagar. 
Du är ett svin om du ringer och anmäler din nästa för att denne slår sin sambo, missköter djur och barn eller beter sig lagvidrigt. 

"Det var säkert den där som ringde!" Fritt för spekulation - helt accepterat.

Är det inte konstigt va, att budbäraren blir, inte bara skjuten, utan halshuggen jäms med fotknölarna?!
 Man ska vara tyst i Sverige. Inte under föredrag förstås för då ska man hålla egna föredrag med den som sitter bredvid, men annars, om det gäller större saker. 

Då ska man vara tyst. 

Man får icke göra sin röst hörd och vara så förmäten att man tror att man har rätt att SÄGA TILL. Aja baja. Då tror man ju att man är nån slags minipolis. Och så ska man inte kasta sten i glashus heller. 

Alla vet ju att om man inte själv är fläckfri så får man inte säga till. Det står visst i nån gammal bok. 

Men man får VISST säga till även om man inte är fläckfri. Om nån stör sig på nåt jag gör och tycker det är åt helvete så säg det så ska vi se om det finns nån rimlighet i det och om det går att göra nåt åt. 


Nej om man skulle bita sönder några granstockar eller nåt?!

Och medan andra handlar julklappar så ska jag se om jag kan få ihop tvåhundra till som fattas till elräkningsJÄVELN!