Leta i den här bloggen

fredag 30 november 2012

Heavy metal-väder!

Eftersom sotarna skulle komma idag så kunde jag inte elda i morse = 14.7 grader i köket. 

Jag hatar när det är nåt slags evenemangstips på förmiddagen/morgonen och jag måste se presentabel ut innan lunch. 

Det vill säga borsta håret, skrapa bort den värsta leran/snön ur hallen och byta från landstingsbyxor till... pja jeans. 

Nu är det så att jag kommer inte längre i mina enda jeans och eftersom jag har tidernas ryggsmärta från helvetet och går som "Barba-bro" så kommer jag inte i dem ens med vaselin och kofot. 

Jag löste det hela med att dra på mig täckbyxor över landstingsbyxorna. 


I alla fall så är ju tidsspektrat i sotarnas tidevarv något vidare än andras så det stod ungefär på lappen att sotaren skulle komma mellan "den första partikelklyvningen då alla himlakroppar krockade och började cirkulera med hjälp av dragningskraften och The big rip - när universum slits itu av sin egen expansion." 

Jag skrev en lapp på dörren och hoppades att vederbörande inte skulle komma medan jag var på huset och när jag förstått att jag kommit undan med blotta förskräckelsen så drog jag på mig mössan och linkade ner i stallet. 

När pappa kom så sa han att sotaren hunnit både komma och bli klar medan jag gått ner dit. 

Och vad magen anbelangar... man vet att man har gett upp när man till slut sätter godisskålen i knät på sig själv. 

Man orkar inte ens sträcka sig fram till bordet utan den jäveln får vara så nära att man knappt ens behöver lyfta armen. 

Det är ju snart jul så det är lika bra att börja bulka.