Leta i den här bloggen

tisdag 6 november 2012

Fråga satan



Hej Satan. Jag är så konstigt trött jämt. Nere liksom. Jag har en karl som kastar sig i soffan direkt han kommer hem, som aldrig diskar eller tvättar och som ser sur ut om det inte finns nån mat hemma. Han är inte direkt dum men han kommer inte invalsande med en bukett rosor och bjullar på middag heller om man säger så. Om han ska laga maten en dag så lever han om så in i helvete så jag tar över skiten innan han satt eld på köket, sig själv och mina gardiner. Dessutom tål jag inte höra honom när han bränner vid kokt vatten och saltar på makaronerna. Vad ska jag göra?
"CP"

Bästa "CP". I sitt fulaste förmodar jag? Hur som helst kan jag nog konstatera att du har fått ett så kallat as på halsen. Det bästa av allt är att välja ut en riktigt bra känga från farfars tid och sen måtta en spark precis där ryggen byter namn när gubbfan böjer sig framåt i trappan. Kanske han böjer sig fram just för att du "tappat" en hundring där? Sen låser du dörren. 

Hej Satan. Jag är en man i mina bästa år som har ett rivjärn hemma. Inte ett sånt där till matlagning utan mer ett sånt där med två ben, ostyrigt hår, parfym och gäll röst. Hon skäller om allt. Att jag är tjock, ful och dricker för mycket 3,5:or mitt i veckan. Dessutom snarkar hon. Om jag klipper gräset snyggt, tvättar bilen eller luftar elementen så får jag ändå fan för att jag inte "gör nåt hemma". Själv kan hon städa ur ett köksskåp en halv dag och framställa det som tidernas bragd. Jag har lackat ur. Ge mig ett råd. 
"Pitt-Sune"

Bästa "Pitt-Sune". I dina bästa år? Det måste vara nån egen påhittad kategori. Vad är egentligen "de bästa åren"? För min del var de bästa åren när somliga hade lämnat jorden för himmelriket och jag fick härja fritt. Men nu över till dig. Mitt råd är att ni ska byta platser. Be kärringen lufta elementen så kan du städa skåp. Annars kan du dränka dina sorger i öl. Men varför bara 3.5:or? Är det för långt till bolaget? Kom igen när du har uppgraderat dig till 5.8:or och fullständigt skiter i parfym och annat. DET är det verkliga perfektläget och du kommer att erhålla dubbla erfarenhetspoäng för varje dödad orch. 

Hej Satan. Vad ska jag göra med mina ohängda ungar? De vrålar om de får göra som de vill och de vrålar om de inte får göra som de vill. Om vi ska ha nån slags trevlig samvaro så förstör de allting genom att slåss och bråka med varandra eller med mig eller både ock. Jag har god lust att låsa in dem i källaren eller skicka dem till sin blåsta farsa. Vilka vapen rekommenderar du?
"På fallrepet"

Bästa "På fallrepet"
Jag brukar säga att "inget talar så tydligt språk som en rejäl knölpåk". Men i dessa dagar går det inte riktigt hem annat än i riktigt bistra stunder och då brukar föräldrarna få "dåligt samvete". Jag kan säga att då är det inte till mig de vänder sig. Men innan du låter nävarna tala så kan du ta och dra ner på förväntningarna. Ungar är förjävliga. Oftast. Det finns korta stunder då de håller käft och är nöjda och då gäller det att passa på att låtsas som ingenting. Mitt vardagstips till dig är att aldrig försöka ha roligt eller trevligt utan bara släpa dig fram genom vardagen med dem i släptåg och när de av ren överlevnadsstrategi hittar en brödsmula eller börjar leka med stenarna på grusgången så låtsas du som det regnar och väntar ut dem. Jag lovar att de aldrig kommer att ha så roligt som de stulna stunderna när de fick leka en stund på grusgången eller äta en kaka i smyg. Åt helvete med bio, fredagsmys och snarr. Du vet hur det är, om du badade i guld varje dag så är det till slut rätt trist. ta rådet från en som vet. Och guld är dessutom jävligt svår att få bort från hudvecken. 
Om inte det här fungerar så får du införa gödselskottning varje dag. det torde trötta ut dem.