Leta i den här bloggen

tisdag 20 november 2012

Hjärnslut och förbi

Jag köpte en påse kolor för 10 spänn. 

Påsjäveln vägde 150 g. 

Och så skulle jag på skoj räkna ut hur mycket kolorna kostade per hekto. 

DET GICK INTE!

Det gick inte alls... jag tänkte, flabbade, skärpte mig, tänkte, flabbade,  det gick inte. Det var helt tvärstopp. Ett grått tomrum. 

Inte ens svart. 

Vissa dagar gör man köttgrytor, stuvningar på smördeg och kycklingwok...

Igår sopade jag MED MÖDA ihop pulvermos och stekt falukorv som jag dessutom nästan brände vid. 

Kvällsmaten blev rostade smörsgåsar och eftersom vi inte ens orkade se tv så spelade jag Gods of war tills alldeles för sent. 


Och ni ska se diskbänken... dra åt helvete. Det är en egen biotop under tallrikarna. Snart kommer nån muterad destruent att lösgöra sig från vasken och flubbra sig fram över köksgolvet. 

Jag orkar inte diska. 

Igår gick sista matpengen. Lånad sådan. Det som tar slut nu det tar slut. 

Najs.