Leta i den här bloggen

söndag 11 november 2012

Mat och gubb-bloggen

Ja jag har gjort petit-chioux bakelser. Tidernas överkurs för en söndagmorgon men vafan... 

Och som inte det vore nog så ska jag fylla dem med vaniljkräm och hjortrongrädde och bjulla farsan på fika efter mockningen. 

Jag får väl kompensera det här genom att laga pulvermos och värma köttsoppa för resten av veckan. 

Igår gjorde jag simpelt men gott lördagslivs. Ost- och broccolisoppa på påse som jag använde som såsgrund, stekte kassler och hade i och en halv påse riven matlagningsost. Spagetti till. Om jag hade orkat så har jag kunnat haft i champinjoner också men det glömde jag köpa. 

Och hade jag köpt dem så hade jag inte orkat ha i dem. 

I övrigt kryper det i mig och bara för att jag åtagit mig att bjuda på fika så har jag nån slags halvskräck. Jag tycker inte om sånt här - innan - men efteråt är det roligare. 

Fint utgångsläge. 

"Ta för er bara, själv sitter jag i jordkällaren om ni vill mig något."

Farsan med Vassäran och Mimmi