Leta i den här bloggen

tisdag 30 juli 2013

Sommarens lärdomar

Jag ska först få be att ödmjukast presentera mitt årsbästa på 11.15. Så går det när man sitter bakom knuten med bollträ hela nätterna. 

Annars har jag lärt mig en del i sommar:



Bara för att det var mygg förra året behöver det inte vara mygg i år varför mina myggtabletter förblir ouppackade
Man förstör inte nödvändigtvis all gelé bara för att man blandar en diskokula med en randig karamell
Jag tål inte värme och sol
Jag skiter i hur jag ser ut och hur tung jag är
Det är inte självklart att ha vatten i ledningarna, inte heller att tvätta håret på en vecka
Det är inte roligt att elda för varmvatten när det är nästan 28 grader varmt ute
Man ska inte förvänta sig tacksamhet när man försöker rädda nån från att drunkna
Folk kan inte ge FAN I att ha hundar i bil på heta parkeringar
Man ska ha en oas på toaletten med läsning professional
Mocka ur bäddar ur stallet förstör ryggen ännu mer
Folk är galna och inte bara det - de är galnare än man tror