Leta i den här bloggen

tisdag 28 februari 2012

Försäkringskassan tar priset - igen



Ja nu jävlar vinner då Försäkringskassan jumbolimpan. 
Vilka jävla idioter. 
Vad har de för system?
Sitter det en full apa med förbundna ögon och motorikstörningar framför nån instrumentpanel och trycker på knappar på måfå när det ska ske beslut och utbetalningar?
Idag är det alltså den 28:e, den näst sista dagjäveln i månaden. 
Igår skulle jag ha betalt alla räkningar för de fantastiska 3 300 som jag inkasserar varje månad i egenskap av aktivitetsstöd - det nya socialbidraget. 
Idag hade jag fortfarande inte fått några pengar så jag ringde, från mobil, vilket betyder att de 75 kronorna som jag fått låna och som jag tankade på mobilen igår, gick upp i rök. 
Ja det visade sig att "de glömt trycka på knappen för utbetalning?!
De "kunde bara beklaga" och nu har jag alltså psykologtid i morgon 8 mil bort. Bensin för 16 mil blir det och 200 spänn för besöket. 
På torsdag har jag besök på VC, det blir bensin för 5 mil och 250 spänn för besöket. 
Och så alla räkningar då som jag inte kan betala nu i tid...
Klumpen i magen ska man tydligen ha för jämnan. 
Skitsamhälle!