Leta i den här bloggen

måndag 23 april 2012

Conan Barbaren



Vi gjorde misstaget att se "Conan barbaren" igår.
Egentligen var det inte alls meningen men det var sånt dravel på alla kanaler så det blev kvar. 
Jag har inget emot att se råa slagsmål, tvärtom faktiskt, men urbota fruntimmershistorier mitt i berättelsen kan få mig att kräkas. 


Jaha, Conan, född med blod i munnen och den värsta krigare som man kan tänka sig, han plockar med sig en tjej bak på hästen bara för att det är så LÄTT att rida två på en häst och slåss samtidigt. Sen blir han så disträ av att höra på hennes evinnerliga pladder (naturligtvis) så han märker inte att skurken/minstret som han fångat vaknar till liv. 


BAH!


Jaja idag är det en ny sprakande dag, måndag och möjligheternas dag. Början på veckan och fortsättningen på livet och allt sånt där. Voj voj vilken bricka av godsaker som bjuds framför ens långa näsa. 


Jag ska börja med att hjälpa brandskyddsinspektören runt skorstenen och sen ringa hundra samtal - vilket jag hatar. Sen får vi se om jag segnar ner till en hög.