Leta i den här bloggen

onsdag 11 april 2012

Måste man elda?



Många är besatta av att bränna gräs på vårarna. 
I år har det varit så torrt så gräsbränningen har urartat till skogsbränder och övertända sommarstugor. Idag var det en gubbe på radion som frågade: "Måste man elda?" Jag tror han var brandman. 
Jag tycker det är otäckt att bränna gräs. Man tänder på två strån och WHOAAAA så är det lågor höga som en själv och ett tu tre så har det dragit iväg utav helvete. 


Men det är klart man måste elda. 


Idealiskt väder annars. Spökväder. Idag är en bra dag för att släppa ut sina demoner ur rockärmen. Det hör ju fan till annars. 


Igår ringde jag till Försäkringskassan och gjorde mig dum. Den som svarade hade ingen aning om nånting. Kunde inte svara på en grej. 
Jag fick tillfälle att fråga vad jag skulle göra om jag var sjuk och nollklassad. "Jag är ju fortfarande sjuk", jag har ju inget på soc att göra om jag är sjuk". "Öh, näe..."
Men hon tyckte att jag skulle vara "glad att ha någon att dela utgifterna med"
Om hon inte varit så vänlig hade jag sagt att HAN är nog inte så glad.