Leta i den här bloggen

tisdag 3 april 2012

Psykopater, deklaration och svetslåga

Min lillasyster Kriss kallade mig och Vassäran för "retblock". Undrar om det här är nån variant?


Ja jävlar, då hade man deklarerat. 
Lätt med ett sms. 
Och så fick jag tillbaka på skatten, 22 spänn. Stenhårt vilka som ska dela på det. 


Såg ni "Vetenskapens värld" igår om psykopater?
Intressant. 
Psykopater behöver inte alls vara mördare utan det är en personlightesstörning som är väldigt vanlig. 
De, vi, finns lite här och var.
Ja det ska gudarna veta.


Brist eller helt avsaknad av medkänsla och empati, blir snabbt uttråkade, ofta charmiga... och man hade funnit den här "krigargenen" som den kallas, den gen som gör att man lättare blir aggressiv än andra, hos psykopaterna. 


Det var också en stor skillnad i hjärnaktiviteten, de områden som styr impulsivitet, känslor och primitiva drifter bland annat skiljde sig från en "normal" hjärnas aktivitet. 


Det som verkar vara avgörande hur illa det blir om man nu har de här fysiska "förutsättningarna", är uppväxt och miljö. 


Intressant som sagt. 






För övrigt är jag jävligt död. 
Svetslågan lyste mig rätt i ögona' i morse och ändå kom jag inte upp. 
Jag känner mig sjuk, förkyld på insidan så att säga. 
Surt.