Leta i den här bloggen

onsdag 4 april 2012

Sängmarodören och folk



Pluto är hopplös om han vaknar när jag sover. 
Om JAG vaknar före honom så smyger jag ljudlöst upp.
Om HAN vaknar före mig så är det som att ligga bredvid ett illvaket barn som inte alls vill sova och som helst vill att alla andra ska vakna också. 
Ni vet hur barn tittar på allt möjligt med lite häfiga huvudrörelser, pillar på saker och rör sig så man verkligen ska MÄRKA att vederbörande är vaken. 


Ja jag som är hyperkänslig för hur andra har det innan jag själv kan slappna av blir ju klarvaken förstås. Före halv sex i morse så var han igång, den verkliga sängmarodören. 
Och när han vänder sig så känns det som att han försöker tackla ner madrassen i golvet så jag studsar under täcket. 






Nyheterna idag deklarerade att det var rättegång för sångerska Danielsson. "Knarkrättegång". Jaha, då hade hon köpt narkotikaklassade tabletter på nätet och ska dömas. 
Varför ska man basunera ut det? Är det en nyhet liksom? Är det av allmänt intresse, att vi, pöbeln, ska höra om någons försök till att skaffa sig självmedicin? 






Tänk att det ska frossas. Så de som inte gjort nå't i den stilen kan känna sig lite bättre eller nåt. BAH! 
Ja TÄNK. Vi usla fårskockar på jorden. Under tiden vi lever så ska vi vifta finger åt varandra och komma med störtlöjliga kommentarer. Stor idé. Vi är snart borta härifrån allihop och det enda man kunde komma med var framknappat skit bakom en datorskärm. 


Kass.