Leta i den här bloggen

tisdag 24 april 2012

Hål

Jag var hundvakt igår


Jag fattar ingenting av vädret. Jag hör samma ord som man brukar höra men jag begriper aldrig vad det ska bli för väder ändå. 
Och så solchanser. Chanser. Solrisker. Regnchanser. Risk för regn. BAH!


Idag har jag ett getingbo i huvudet. Bålgetingar. Bålgetingar med vibrationsbälten och Hiltiborr i tentaklerna. Stängselbodypumpet känns i armarna minsann. Jag måste fortsätta idag. Och hela veckan. 


Gäddlek i vassen


Pluto hade roligt åt mig igår. Igen. Eftersom jag blir galen av kläder så sliter jag dem av mig på samma sätt jämt vilket alltid resulterar i att tröjorna går sönder under vänstra armen. 
Igår hade jag lyckats få på mig en T-shirt och en långärmad som BÅDA hade hål under vänstra armen. 


Där gick tydligen gränsen för Pluto som till slut utbrast: "Men byt för fan tröja, du kan ju inte ens ta av dig dem riktigt!"
I ett annat hem kanske det här hade varit förnedrande men eftersom jag är the man in the house så måste man bjuda på det. Jag skrattade själv. Sanningen är ju att jag inte tar av mig tröjorna som folk utan sliter dem av mig med högerhanden. Därav hålen på vänster sida. 


Hårda bud.