Leta i den här bloggen

onsdag 4 april 2012

Huvve't



Ryggskott. 
Här kan man hålla på i veckor med spånbalar och arbete professional men sen sover jag fel - så går ryggjäveln ur led. 
Grattis. 
Jag kan inte ens ta djupa andetag eller bära en stekpanna. Jag bar en matkasse, då gjorde det ont i fötterna. Från ryggen alltså. Bra.


Jaha, i morgon ska det hängas tavlor till utställningen på fredag. Väldans trevligt att jag får vara med. Jag är nervös så klart. Inte för själva utställningen utan det omkring, träffa folk, fixa, ha med mig det jag ska ha med mig, komma ihåg allt och att inte få skräck. 
Här ska utställningen vara, i Klosterskolan mellan 12 - 17


Jag har varit nervös hela dagen. Det har växlat mellan nervositet till att tippa över mot ångest. Jag har ingen koll på nånting. 
Till exempel så har jag gjort Plutolåda men det behövde han ingen i morgon. Köttfärsbiffar som i och för sig kommer till pass när jag ska fuläta ur kylen i natt... men jag kunde t ex inte hacka lök idag. 
Ändå hade jag tittat på tre avsnitt av kniven mot strupen för att hitta sekvensen när han tar fram kött ur kylen och flåsar fram: "Det HÄR... det är JÄVULEN!" 
Nej det blev stora jävla lökbitar. Skallen var inte med helt enkelt. 


Nä nu får man nog skriva full dag.