Leta i den här bloggen

fredag 20 april 2012

Snöglopp

Baronessan Bytta af Bing Bång, jagad och plågad av förtalets gastar


Idag skulle man ha köpt tio OSB - skivor och skruvat upp. Men det får bli när man får nå slags pengar. Förbannat. Man kan som bekant inte leva retroaktivt hur gärna man än vill. Fast jag vet inte om jag vill. 


Jag såg ett sånt där SOS 112 program häromdagen. En snutt ska tilläggas för jag orkar inte med sånt. I alla fall var det en polis, en tjej på 30 år som hittade en man i en park som hade supit länge. Konstigt nog hade han skorna på sig. Och byxorna. 


Benen bar honom inte, naturligtvis efter långvarigt drickande, men otroligt nog kunde han svara dem. Poliskvinnan "blev irriterad på honom för att han inte hjälpte till" och så sa hon "skärp dig" ett antal gånger när hans ben vek sig. 


Jag blev illa berörd. Om man blir irriterad av en sådan där grej så har man nog inte i yrket att göra Försök tampas med pappa i sitt värsta säger jag. Det är då 100 gånger värre än det där. Nej det var jobbigt att se. 

Nu snöar det jävulen ute. Det här måste jag göra nåt åt.