Leta i den här bloggen

fredag 6 april 2012

It's done



Ja tro på fan men jag överlevde. Ja... man överlever ju, men det är ju som Bull säger: hur man MÅR när man gör det. Men det gick faktiskt bra.


Över 100 besökare idag

Jag åkte till och med med hon som hade utställningen in till sta'n. Social träning professional. Räddningen var att jag visste att jag fick åka hem när jag ville så det var därför det gick bra. 


Ståle - minglaren


Först kom storasyster Mimmi förbi i 4 ½  minut. Sen kom Vassäran och när hon gick ut till den sovande Pivert i bilen så kom Ståle in, tog sig lite cider och salta pinnar och gick runt och studerade tavlorna som nån annan konstkännare. 


Mormor
När de hade åkt så kom mamma och mormor. Mamma hade huggit av sig fingertoppen när hon skulle hugga ved. "Ska du inte göra nåt åt det?" frågade jag och synade bandage professional hon hade runt fingret. "Äh" blev svaret och ett flabb. Hon är alltså narkossköterska. Skomakar'ns barn...


Notice "bandaget", det vita på vänstra handen

Det var här vi målade när det begav sig. Härliga fönster och härligt ljus. 


Ja sen tog det inte lång stund förrän Pluto kom och hämtade mig. Så det har faktiskt gått bra. Jag har pratat, lagt upp kakor, minglat och pinkat 300 gånger. Nu är det gjort.