Leta i den här bloggen

måndag 16 april 2012

Så handlar jag


När jag handlar en lampa eller en kaffebryggare så gör jag det på en elvarubutik. Inte på ÖoB, Ica eller andra jättar. 


När jag ska ha blommor eller fröer så går jag till blomsterträdgården. Jag tar inte en bukett på mataffären eller blommor i ställ på Willys. 


Ska jag ha kryddor så väljer jag Santa Maria iställlet för Icas egna och ska jag ha wokgrönsaker så tar jag Mr. Chengs istället för Euroshopper. Även om den är två spänn dyrare. 


Jag köper Milkos grädde istället för Icas eller Coops och jag tar svenskt kött istället för danskt. Om inte Kronfågels kyckling är på extrapris så köper jag inte och jag köper inte odlad lax. 


Så handlar jag när jag nu kan handla. 


Snart ska jag hugga av mig huvudet och steka det. 


Få se om det går att äta.