Leta i den här bloggen

fredag 1 november 2013

Den Ledes frågespalt


Käre herr Jävul!
Det verkar som att världen håller på att gå under? Jag trodde det skulle ske med en enorm syndaflod eller en meteorsmäll i kalibern - Big Bang, men jag tycker mig se en annan utveckling. Folk är galna. Galnare än på medeltiden när man lät folk springa gatlopp. Den nya tidens mått av galenskap finner inget motstycke i människans historia. Alla samhällsfunktioner håller på att implodera av sin egen organisations - och dess lednings - dumhet. Man satsar miljarder på sånt som bevisligen inte leder till nånting medan man skakar kronor ur gipset på de sjuka. Är den här trenden att jämföra med undergången som kommer att ske med pest, tropiska stormar, bränder, översvämningar, fästingar, älgflugor och svidknott? 
Uppgiven

Bäste Uppgiven!
Allt du så riktigt iakttagit är bitar i mitt stora pussel "oreda och kaos". Jag fick det för halva priset så vänta dig inte för mycket. Vissa bitar får jag slå i med hammare. Jag har en stor blå bit med orange slips som ändrar form hela tiden. Jag funderar helt sonika på att kasta den i den eviga elden men då går mina kaosplaner om intet. Det ska höra Fan till att få ihop det här livspusslet. 
Den Lede


Öh, Hin Håle!
Det verkar råda total förvirring angående Halloween, allhelgona och när det infaller, varför och att det inte är samma sak. Kan du reda ut begreppen?
Rätt ska vara rätt - annars blir det fan fel!

Bäste Rätt ska vara rätt - annars blir det fan fel! 
Fakta biter inte på dumskallar. Jag skulle kunna förklara mig både röd, grön och blålila över vilken högtid som hör till vilket historiskt, kristet (uäck), keltiskt (mmm) eller andra ursprung, på vilka datum de ska infalla och varför men det spelar ingen roll. Numera etsar man fast kanelbullens dag och lidingöloppet  i almanackan som om det vore ristat i runor medan de datum då de dödas själar ska ledas rätt (he he) lämnas till var mans egen agenda och sumphuvud. Tur för mig att JAG vet var fan de ska. Och när. 
Den Lede



Hallå där nere!
Reklamen på TV håller på att fräta hål på skärmen. Affärer säljer jeans till fruntimmer utan nånting på överkroppen, man visar käften i närbild på folk som tuggar så man ser enzymerna arbeta, de tror allt ser gott ut om man rör i det sakta och  färdiga soppor ser ut som innehållet i en abscess. Och så fort jag slår på fejjan så är det antingen döda djur, skadade djur eller djur som far illa. Jag blir galen. 
Snart Galen

Bäste Snart Galen!
Håll dig borta från alla skärmytslingar om du vill ha hjärnan i behåll. Annars kan du faktiskt gå sta och bli galen. 
Den Lede



En undran
Varför presenteras alltid folk med sitt yrke? Är man ingen om man inte har ett arbete?
Arbetslös

Bäste Arbetslös!
"Det är bara arbete om du hellre skulle göra nå't annat." Eller varför inte; "Sysselsättning är nog bra bara det inte urartar till arbete". Och så klassikern; "Arbete är drinkarens störste fiende". Jag skulle kunna hålla på i evigheter. Och det ska jag ju, ha ha ha ha!!
Den Lede




En sista
Det är fredag. jag är black, har ingen alkohol hemma och inga hallon- lakritsskallar. Min diskbänk har ett eget ekosystem och jag orkar inte laga mat. Jag vill helst gå och hänga mig. Har du nå'n quick-fix?
Fredagsmys

Bästa Fredagsmys!
Klart jag har en quick-fix men om jag avslöjade det så skulle alla jorden hemskheter upphöra på en hundradel vilket inte skulle gagna mig. Men om du vill härda ut till ikväll så skulle jag råda dig till att skotta dynga. Om ryggen inte pallar så får du tugga i dig att det här är ditt liv. Gör det du måste för dagen göm dig sen under en filt och se hjärndöda TV-program medan du kämpar mot illamåendet. I morgon är en ny, likadan dag. Det enda positiva med det här är att tiden med mig kommer att framstå som rena spa-vistelsen. 
Den Lede