Leta i den här bloggen

onsdag 13 mars 2013

Livsboosta

Mardrömmar varje morgon i femsnåret, ja det får en verkligen att boosta dagen.

Den boostas så till den milda grad att man går i barndom ända tills man måste ut och fylla vattenbaljan igen för det gick inte i ottan för jag halkade och knäckte till ryggen lite extra. 

Jag ritade en människorkarta idag för Pluto. Förutom de lustiga karikatyrerna så gjorde jag pedagogiskan pilar för att han skulle se var jag hade ont nånstans. 

Jag hade lika gärna kunnat rita en enda stor pil. 

Idag har jag plöjt "veckans brott". Jag har ett bisarrt intresse för brott, polissaker och lagar. Man kanske skulle ha blivit kriminolog? 

När man skriver sån där som att man sett tre avsnitt på play så låter det inte som att man gjort nåt annat men det har jag. 

Jag har sett Seinfeld också och sen sovit med en katt på fötterna, precis där solen sken in. 

Fullt upp

Jag har den där känslan av napalm i lederna igen. Istället för synovialvätska så har man väl svavelsyra eller nåt. Ont som jävulen och så trött så trött. 

Och det har fötts ett nytt ordspråk igen: "Den skriver inte om napalm i lederna som tycker att man kan avskaffa soc och en hel del andra icke arbetande instanser som bara kostar pengar men som inte hjälper folk när det kommer till kritan. "