Leta i den här bloggen

onsdag 20 mars 2013

Har nån sett min hjärna?

Undrar just om det var den som blåste/gled igenom hästhagen i morse bara för att skapa lite extra otyg innan jag äntligen skulle få komma mig in och dricka kaffe.

Innan jag skulle in till stan. 

Eller också var det ensilage-embalage-plast som blåste genom hagen. Där fick ni er ett ord som hette duga. 

Mina haranger över Näbben när hon slet tag i plasten och galopperade iväg med den i munnen så långt bort som det bara gick torde ha osat hål i isskorpan som täcker hela gårn. 

Fy fan, nu skulle man kunna åka rodel precis överallt, ner till stallet, ut till veden, till biljäveln, postlådan... apropå det så är det sophämtning i morgon. Sophämtning medelst rodelbana. 


Jaha, idag blev det av i alla fall, två examinationer, en i sociologi och en i religion. Tills fem minuter innan jag skulle vara på plats låg sidan nere. Det är den där kosmiska energin som slår ut allting omkring en. Till och med EAN-kodläsaren på Ica ballade ur när det var min tur i kassan. 

Nu ska jag flyta ut. 

Lättnadens sötma breder ut sig och jag kan känna till att nu är den här veckans hårdjobb förbi. I morgon ska ett arbete i svenska vara inne. Jag ska bland annat skriva en "argumenterande text". Bwaa ha ha ha ha. Bring it on. 

Ja jag skrattar väl så lagom innan fredagen men nu är jag i alla fall klar med det här.