Leta i den här bloggen

måndag 18 mars 2013

Förbannat!

Här genomlever man en skräcknatt med mardrömmar norrsken och annat jävulstyg. Ångestpåslag på morgonen och mag-haveri på förmiddagen. Häst-stress och gå i blås-kallan för allmän bilhämtning och in till stan för att göra socilogiprov professional. 

Sen satte jävulen klorna i allt. 

I 25 minuter väntade jag med webkamera och hörlurar framför en tom skärm. Det vara bara att åka hem igen. Antiklimax. Jag som hade väntat mig lättnadens sköna sötvatten skvalpandes när jag kom hem.  

Nähä, istället ringde läraren och presenterade sig inte. Jag som aldrig svarar på okända nummer svarade ändå men bara med ett "hallå!" och när vederbörande frågade efter mig så ställde jag den hårda motfrågan; "Vem är det som undrar?!" Ja, han förklarade att hans dator hade i samma ögonblick som jag loggat in mig, blivit SVART! 


Men nu har jag fått en ny tid för examination - en halvtimme för religionsexamen... fint. Om ni ser nåt grått komma flytande på onsdag kväll så är det min hjärna. 

Sen ögnade jag igenom Pjåsk-reklambladet och såg att när vi redan köpt två mörkläggningsgardiner så NU är det halva priset på dem. BAJS!

Och så är det kallt och jag är hungrig, jag har svullat ut, är långhårig och ser rent överjävlig ut hur jag än försöker skrubba upp det här anletet. 

Förresten så var det ett jävla norrsken igår för den som inte redan hört det till leda. Eller sett. Solexplosioner. Undra på energierna väller på. 

Nu skriver jag full dag.