Leta i den här bloggen

lördag 18 augusti 2012

Morgonminnesförlust

Det är tydligen det enda som hindrar en från att vakna skrikande enligt "Dilbert". Jo det kan stämma. 

Jag vet inte vad det är för dag när jag vaknar, jag vet inte vad jag måste göra eller vad som gäller eller nånting. Det enda jag vet är vad klockan är och det utan att se på den. Jag känner vad klockan är. Mysko. 

Idag skulle jag gärna slippa mocka och istället blåsa till t ex Valbo, gå på Hööks, Biltema och andra kula ställen och handla en massa jock. Men det är bara att glömma när man knappt har kosing till livs. Det skulle ha varit mysigt annars. Fika, framför allt äta och sen komma hem och dega ut. 
Varken Pluto eller jag har hela strumpor längre. Men vi har myggfångare. Kanske vi ska sätta dem på fötterna? Myggjagare.

Ståles lapp till Vassäran

Det är väl mest därför man (jag) åker bort. För att det är skönt att komma hem. Om man slipper stressen att så fort man kommer hem att kasta av sig de åtsittande finkläderna och dra på sig säckväven och springa till stallet och ta i tu med det man skulle ha tagit i tu med när man egentligen var i Valbo. 

För att inte tala om mina avklippta vinterkängor som nu får agera vattentäta skor. Inga strumpor givetvis. De glider bara av. 

Man får skylla sig själv.