Leta i den här bloggen

måndag 6 augusti 2012

GAAH!

Det staplas på varandra. Och den som tycker att man inte ska klaga när man har det bra kan sluta läsa nu för jag tänker klaga. 


För det första... förbannade tv4! Här väntar man i tre år på ett avsnit av "Poirot" som jag inte har sett. Förr söndagen öppnade de upp med att visa ett avsnitt som de sände häromveckan. Jaha, så igår var det dags igen. Jag trodde att det började klockan tio eller elva som det gjort hela året men inte igår för då började "Poirot" klockan nio. Det insåg jag en dryg timme senare.
Dessutom ett avsnitt vi inte sett. Gnnnnnnnn!



Sen: Myggjävlar! Det är invasion här. Jag vet inte var jag ska göra av hästarna snart. Inne i köket? Förresten det är mygg där med. Jag impregnerar stallet med medel, jag har nätfönster, hästarna är sprayade med allsköns läskiga kemikalier, myggtabletter i eluttagen men tamfan det hjälper. 
Jag funderar på att åka till Jula eller nåt sånt ställe och köpa en sån där lampa som slukar odjur men det går inte att åka hemifrån eftersom vi måste hålla koll på djuren här.


Och så toppar vi det hela med att vakna i svinottan med världens huvudvärk och skräck. Jag har väl bitit ihop tänderna som tusan i natt och det här med värme/mygg/broms/åskväder/hästar gör mig förbannat nervös. 


Nej nu får det gärna bli oktober.