Leta i den här bloggen

tisdag 13 augusti 2013

Värsta natten

In my bed wide awake, 
go to sleep for heaven sake, 
from hell a bad headache, 
my mind and thoughts bend and break, 
like waves on dark deep lake. 
Please from me this burden take.

Bland den värsta natten i mannaminne. Ont, skräck, ingen sömn, rädsla, konstigheter, sjukdomskänsla...

Jag sitter här med lavendeldoft och ett tänt ljus. Tool, Parabola 800 % slower i högtalarna. Meditation för en trasig själ. 


Jag har precis gjort examination i engelska och inväntar betyget. Jag bannar mig själv för att jag inte har kunnat koncentrera mig på mina studier på grund av diverse distraktionsmoment. Jag kan bättre. Men det är bara att hugga i inför nästa kurs. 

Varför gör folk som de gör? Jo för att de vinner nåt på det. Man gör det man gör, till vilket pris som helst, utan att ens ifrågasätta om det är rätt eller vilka konsekvenser det får eller vilka det drabbar. Det här är bra för MIG.

Om man bara kunde på riktigt sätta sig ned och tänka efter om det man gör verkligen är rätt eller om det är en egoistisk handling utifrån en sanning som inte är sann. 

Då skulle mycket vara vunnet.