Leta i den här bloggen

torsdag 6 september 2012

Konstigt


Konst och installationer, blubb och blubb. 

Anna Odell ser till att blir omhändertagen för en fejkad psykos. Resurser som behövs får läggas på en person som ska göra en konstinstallation. 

Visst hon ville påvisa en problem inom vården eftersom hon varit omhändertagen tidigare och upplevt det negativt. 

Sedan hade vi Karl Fredrik Mattson som varit så klurig att han gjorde ett falskmynt med kungen på. 

Vidare ett par som placerat sig själva ute på gatan och som de sa: "erbjudit sin konst för de som passerade dem vid den tidpunkten". 

Karl Fredrik Mattson

Det här tycker jag är tveksamt. Om nån ställde sig på gatan och använde mig i sin konstinstallation så skulle jag bli galen. Jag har inte bett om det. 

Sen tycker jag att mycket av sådana här konstformer är rena löjan. Man ska vara speciell och mysko och göra obegripligheter och sen kalla det för konst. 

Vårdgrejen tycker jag är värst. Folk som arbetar för att ta hand om självskadande patienter ska få på skallen för att de tagit i för hårt. Jaha, men om de har att välja på att den här personen skadar eller har ihjäl sig själv eller om de måste använda sin stryka några minuter för att sätta en spruta lugnande i dennes bakdel så väljer de nog det senare. 

Vad ska de göra? Vänta och se om patienten gör nåt värre?

Nej sånt där går bort i min värld.