Leta i den här bloggen

söndag 23 september 2012

Events i Mora

Vi har tillbringat helgen i Mora sa Långben. 

Nerverna var svåra på vägen upp, uff uff. Ångesten låg som en lurande ulv under skinnet. 

Men så hade jag som utlovat en ridlektion här för en duktig tjej och hennes ponny och ett tu tre så var alla nerver som bortblåsta. Ååååhh vad roligt det är att ha träningar och ridlektioner. Höjdpunkten på hela det här året. 

Igår blev vi bjudna på krabbmiddag. Krabbor fångade på Koster. Voj voj sicken lyx. Men som vanligt har jag otroligt svårt att sitt till bords. 

Det kryper i mig, jag får för mig att jag mår illa.... det är alla möjliga fel. 

Jag sprätte krabba på mina nytvättade byxor och hade svårt att få i mig ett jättegott vitt vin. Jag dricker aldrig vitt vin. Men det här var gott. Ni ska inte tro att jag kommer ihåg namnet på det. Bah. Jag kände mig klantig som inte vet hur man äter krabba även om jag lär mig. Ja ja, det gick bra. 


Vi åker hem snart till mockning och allsköns kattpryttel. Sån't är livet sa Långben. Kroppen är i chock efter att ha vilat i två dagar. 

Igår sov jag tre timmar mitt på dagen och sen lade jag mig halv nio. Ja herregud.