Leta i den här bloggen

torsdag 27 september 2012

Grattis

Idag sitter han på axeln. Hela natten har han suttit med klorna på varsin sida mitt huvud och pickat mig elakt i skallen. "UPP UPP, VILA INTE; UPP!"

Han satte sig där redan igår kväll. Med svarta blänkande vingar, skiftande nästan i blått, med djupa ögon och bidande sinne kramade han åt med klorna om mina axlar och skapade en ristande smärta i mitt huvud. En jagande känsla i kroppen som inte lämnade mig ifred ens under nattens slumrande timmar. 

"UPP UPP, VILA INTE"


Igår skulle jag träna Loostigaste på ridbanan. Det går ju på rutin när man leder dem dit, spänner jorden och fixar med inspänningstyglar. 

SMÄCK sa det plötsligt.

Jag såg stjärnor och det svartnade. Hon hade gjort en av sina giraff-hals-ryck och träffade mig med käkbenen i min skalle. Jävulen Amanda gå i takt vilken smälljävel. 

Där sattes man på prov att behålla behärskningen. De fattar ju inte hur starka de är men satan... jag trodde jag skulle svimma. 

Sen har det där jagat mig. Bula professional, smärta a la bing bång och så skräck på det. Hela huvudet känns ur led och det gör ont på konstiga ställen, inte bara i skallbenet. 

Man ska ha hjälm. Man ska ALLTID ha hjälm. Och skyddsväst. Och en svetsad störtbåge på en rockring med hängslen.  

Här, ät bara, jag betalar gärna. Gör gärna illa mig också. Det gör inget hahahahahahh... jag har så gärna ont. Riv gärna ner stängslet också. Eller ha sönder några täcken. Jag har ändå inget för mig. Får jag be får jag be.