Leta i den här bloggen

lördag 14 juli 2012

358 dagar

Amorina alias "Fleka lu"
Det går 365 dagar på ett år. Har jag hört. Om sju dagar har Fleka lu varit dräktig i ett år. Av juvret att döma så är det inom nåt dygn som hon ska föla. 


Jag vågar inte hoppas att det ska gå bra och allt ska vara riktigt. Uff. 


Himlen igår


Jaha, annars har jag gjort bodypump av det värre slaget i stallet. Jag får panik när det är varmt och fuktigt, broms och flugor så jag försöker hålla stallet friskt och luftigt a la bing bång. Det är svalt och det fläktar skönt där. Om det är jävligt med odjur så får hästarna siesta inne. Man måste skydda dem. 


Nu har jag klyftat upp lite färskjopp och hivat in i ugnen och stekt på lite skivor av en skinkstek. Resten ska jag göra skinkstek av (!). Billigt. 


Storkok is the shit.