Leta i den här bloggen

lördag 7 juli 2012

Solchanser

Jag har en spik-klubba i halsen. Aj.


Igår orkade jag inte laga mat så det blev kebabrulle. Idag ska jag gör curryfisk med selleri, persilja och tomat. Det var väl själva tusan om jag inte skulle orka det. 

Bäcken i "Djup"

Kommer ni ihåg sommarmorgon-tv med de där två myggorna? Trazan och Banarne och andra mysprogram. Det var ett som handlade om nåt slags småfolk, de hade trickfilmat så det såg ut som att människorna var pyttesmå och kunde gömma sig i kartonger och grejer. 


Sen var det en sommarlovsserie som handlade om några pojkar som bodde på nåt slags eländigt barnhem eller nåt och så rymde de ut i skogen och bodde där. Jag har för mig att de bodde i ett stort ihåligt träd. Det var en engelsk serie med flöjtmusik i början. Ibland smög de tillbaka till hemmet och stal förnödenheter. Den serien gillade jag. 


Det är många trygghetsminnen som dyker upp så här års. Min nervösa själ jagar lugnet med blåslampa. Jag försöker återskapa de där små rummen av trygghet jag upplevde ibland som barn. Sällsynta men väldigt mysiga. Jag försöker få till sådana "rum" hela tiden. 


Det går sådär.