Leta i den här bloggen

onsdag 18 juli 2012

Börja dagen med skräck

Varje gång det händer så tror jag att jag håller på att bli sjuk. Alltså fysiskt sjuk. Illamående, tung i huvudet, yr...


Så jag blev sittande bredvid Pluto och Dantes inferno, Kojv, Eta Beta och alla andra små batt-katter med min tekopp, lutandes huvudet i en skev vinkel mot soffan för jag kunde inte lyfta det. 
I knät hade jag Musse och Långbens äventyr med tågrånarna i tre delar, tecknade av den eminente Paul Murry, han som gjort alla suveräna serier med Musse och Långben i mysiga mysterier innehållande skurkar som Borstis, Sverte Petter och andra ljusskygga figurer. 



Jag kunde inte läsa mer än två - tre rutor i taget. Jag kunde inte titta på tv-spelet mer än några sekunder åt gången heller. 


Efter en pastill, ett åskväder och vila så kände jag hur jävulen sakta kröp iväg. Vilken befrielse. 


Nu gäller det bara att hålla i hatten för resten av dagen.