Leta i den här bloggen

måndag 18 november 2013

Kära Tomten...

...jag önskar mig några saker, Inte nödvändigtvis till jul för julen i det här huset kommer att passera obemärkt förbi. 

Inga julklappar kommer att köpas, ingen julmat kommer att inhandlas. Möjligen ska jag investera i en skinka och fuläta den med senap och julbröd och drick mumma fram till Ivanhoe piggnar till och väljer fel käring. 

Om vi slår på stort blir det en Jansson också som man kan äta i dagarna tre. Och dagarna tre för mig är en gång på kvällen man gör den och lunch, middag och kvällsmat dagen efter när den gonat till sig. 

Sen blir det pannkaka och spagetti och korv fram till trettondagsjäveln. 

Nej jag önskar mig några saker som följer:



Friskvård professional. Massage, kiropraktor, healing, akupunktur... vad som helst som tar bort smärta. Just nu har jag "tappat" högra sidan, jag har ett spjut i benet på grund av ryggens nervkläm, högerarmen är som sockerdricka och känsellös och nacken är ett skämt. 

För att ta mig till de där behandlingarna behöver jag en bil och pengar till att betala med. De är inte gratis minsann. Så - en kruka med guld vill jag ha. 

En traktorgrävare modell större och ett eget grustag. Gosse vad jag skulle åstadkomma med en traktor när jag väl lärt mig köra den. Jag skulle aldrig gå ur den, möjligen om nästa önskemål blir uppfyllt. 



Ett ridhus med limträstomme. 25 x 65 blir bra med ljusinsläpp på östra kortsidan och en läktare på den västra. Ett Bang Olufsen eller möjligen Denon ljudsystem så jag kan rida till Sagan om ringen - musik och när jag är där och krattar - Tool, Metallica, Led Zeppelin, Black Sabbath och Rainbow på högsta volym. 

En ballista. 

Släng med ett Playstation 4 också med senaste Gods of War. Det kan du gärna skynda på med för jag kommer att genomleva det här mörkret och leran med att begrava mig i skräckvärldar som är värre än den som ryms innaför pannbenet. Jag ska säga att det krävs rätt skapliga monster för att överklassa den inombords boende jäveln. 




Just ja, en lösdrift. 

Å, e' kola.